OKUL ÖNCESİNDE TEKNOLOJİ VE STEM YAKLAŞIMI
YAZAN: ARZU KIRIM
İlk yazımda sizlere okul öncesinde teknoloji ve STEM Yaklaşımı hakkında bir kaç bir bilgi vereceğim. yaşadığımız çağda her ne kadar teknoloji hakkında bilgi sahibi olsak da teknolojinin içine doğmuş çağın çocuklarına yetişmemiz mümkün değil.
STEM Yaklaşımı ile çocuklarımızın gelişimi bir bütün olarak desteklenmektedir. STEM kelimesi Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik disiplinlerinin kaynaştırılması ile oluşmaktadır.
STEM yaklaşımı ile aslında daha etkinliklerimize birden fazla boyut kazandırarak çocuklara aktarmış oluyoruz.
Okul öncesi dönemde kavramlar zihnin yapı yapıtaşlarıdır. Kavramların oluşumu, kullanılması ve kazanımı çocukların aktif katılımı ile gerçekleşir ve bu dönemde çocukların temel kavram gelişimlerinin yanı sıra fen, teknoloji, matematik, sanat gibi pek çok konuya ilişkin kavramlarında da hızlı bir gelişme gözlenmektedir. Çocuklara bu kavramlar kazandırılırken yeni edindikleri kavramları uygulamalarını, kendilerinde var olan kavramlarla birleştirerek genişletmelerini ve yeni kavramları kendilerinin yapılandırarak öğrenmelerini sağlayacak etkinliklere ve ortamlara gereksinim duyulur. Son yıllarda oldukça popüler olan STEM yaklaşımının erken çocukluk yılları itibariyle uygulanması önerilmektedir. Yani çocuklarımız fizik, kimya, biyoloji ve matematik gibi temel bilimlerin ortaya koyduğu kuramsal bilgileri alıp teknoloji ve mühendisliği harmanlayarak yaşama değer katacak yenilikler yapması gerekmektedir. Bu nedenle STEM yaklaşımı alana yeterince açıklanmalı, tanıtılmalı ve bu yaklaşımı temel alan eğitim programları ve etkinlikler hazırlanmalıdır. (KOPYA)
Şimdi bunlara +A (Art) sanat başlığı da eklendi. Yani çocukların temel bilimsel eğitime açık olmasının yanında yetenekler kazanması da önem taşıyor. Yeni çağın çocukları kodlama, robotik, 3 boyutlu yazıcılar, nano teknoloji, sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik gibi konularda önemli eğitimler alıyor.
STEM+A eğitimi için sivil toplum ve eğitim kurumları farklı projeler yürütüyor. Büyük bilim insanı Nobel ödüllü Prof. Dr. Aziz Sancar'ın girişimiyle Harriet Fulbright Enstitüsü tarafından başlatılan, kız çocuklarının fen ve matematik eğitimini destekleyerek üniversite ve iş yaşamına kazandırmayı amaçlayan 'Aziz Sancar Kız Çocukları için STEM' projesi özellikle kız çocuklarının eğitiminde farklılık yaratmayı hedefliyor. Yine TÜSİAD'ın öncelikli konuları arasında STEM yaklaşımının desteklenmesi yer alıyor. Bunun için sanayi kuruluşları ile eğitim kurumlarının iş birliği öngörülüyor.
Ayrıca çocuklara STEM eğitim kitlerinin dağıtılması, çocukların bilim, teknoloji, matematik ve sanat gibi konularda desteklenmesi hedefleniyor. Çocukların yaşadıkları yerde mühendislik projelerini görmesi, sanayi kuruluşlarını ziyaret etmesi de önem taşıyor. (kopya)
Peki okul öncesi eğitimcileri bu yaklaşımı uygulamak için nasıl bir yol izlemeli?
Öncelikle bilgileri bizimle paylaştıgın için teşekkür ederim. Düşüncelerine katılıyorm. Soruna gelecek olursak okul öncesi eğitimcileri stem yaklaşımı uygulamak için öncelikle çocugun seviyesine uygun etkinlikler ve materyaller hazırlamalıdır bu sayede çocugu daha etkin kılarak, Etkinlikleri yaparak yaşarak öğretmeye fırsat tanımış olur. Ayrıca okul öncesi eğitimcilerin stem yaklaşımını doğru ve etkili kullanabilmeleri için yeterli eğitimden gecerek doğru bilgilerle donatılması gerektigi kanatindeym...
YanıtlaSilBu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSil