ETKİNLİK GÖZLEMİ
YAZAN: ARZU KIRIM
YAŞ GRUBU: 5 Yaş
ETKİNLİK ADI: Ara Renkler
KELİMLER: Ara renkler, grafon kağıdı, mor, turuncu, yeşil
MALZEMELER: 6 adet su bardağı, su, mavi-kırmızı-sarı grafon kağıtları, karıştırmak için kaşık, makas
ÖĞRENME SÜRECİ
Öğretmen çocukları ortadaki masayı görebilecekleri şekilde oturttuktan sonra malzemeleri masaya aldı.
- 3 su bardağının yarısına kadar su doldurdu.
- Bardakların içine sırası ile sarı, mavi ve kırmızı renkli grafon kağıtlarını koydu.
- Bunları iyice karıştırarak suya rengini vermelerini sağladı.
- Çocuklara oluşan değişimi gözlemlemelerini söyledi.
Sizce mavi ve sarıyı karıştırınca hangi rengi elde ederiz? Gelen cevaplardan sonra öğretmen;
- Mavi ve sarı rengi karıştırarak oluşan rengi gözlemlemelerini istedi.
Daha koyu bir yeşil elde etmek için ne yapmalıyız? Koyu olan renkten daha fazla eklemeliyiz.
-Elde edilen yeşil renge biraz daha mavi renk eklenerek rengi koyulaştırıldı.
Sarı ve kırmızı renkleri karıştırırsak hangi renkleri elde ederiz? Cevaplardan sonra;
-Sarı ve kırmızı renkler başka bir bardakta karıştırılarak değişim gözlenir.
Turuncuyu koyu turuncu yapmak için hangi renkten eklememiz gerekiyor? Gelen cevaplardan sonra;
- Kırmızı renkten biraz daha eklenerek daha koyu bir turuncu elde edildi.
Son olarak öğretmen çocuklara şimdi mor yapalım mı diye sordu?
-Bunun için mavi ve kırmızı renk başka bir bardakta karıştırılarak oluşan yeni renk gözlemlendi.
Elde edilen 3 ara renkten sonra öğretmen sınıfı 4 gruba ayırarak karışımları birde kendilerinin yapmalarını sağladı. Her grup renkleri tek tek oluşturduktan sonra öğretmen, değerlendirme için çocuklardan çember olmalarını istedi ve etkinlik ile ilgili sorular sordu.
DEĞERLENDİRME
Mavi ve kırmızı rengi kullanarak hangi rengi elde ettik?
Kırmızı ve sarı rengi karıştırarak hangi rengi elde ettik?
Turuncuyu koyu turuncu yapmak için hangi renkten daha fazla ekledik?
Yeşili elde etmek için hangi renkleri kullandık?
Gri rengi elde etmek için hangi renkleri kullanmalıyız?
Kırmızıyı beyazla karıştırınca hangi renk oluşur?
MTF GENEL SÜREÇLERİ
Gözlem: renklerin karışımları esnasında ortaya çıkan yeni renklerin incelenmesi.
MATEMATİK SÜREÇLERİ
Sayma: elde edilen renkler 2 rengin karışımı ile oluştu.
Ölçme: daha koyu bir turuncu elde etmek için kırmızı renkten daha fazla ekleme
FEN VE TEKNOLOJİ SÜREÇLERİ
Açıklama: karışan renklerin başka renkleri oluşturabilecekleri
YAPILAN ETKİNLİĞE YORUMUM
Öğretmen deneyi bire bir vermektense bir problem durumu oluşturabilirdi. Örnek olarak evini boyamak isteyen bir ailenin elinde sadece mavi, kırmızı ve sarı boyaları var. Bu ailenin küçük kızı Ayşe odasının turuncu, büyük kızı Merve yeşil ve erkek çocukları Ahmet mor olmasını istiyor. bunun için ne yapılabilir? böyle bir giriş ile deneyi günlük hayata yansıtması daha kolay olacaktı.
deney sırasında çocuklara sonucu söylemek yerine çocukların kendilerinin deneyimleyip bu sonuca varmalarına fırsat vermeliydi.( mor rengi elde edelim mi)
deney sırasında yapmadığı renk karışımları değerlendirme sırasında kullanması çocukların cevabı bulmalarında zorluk çekmesine neden oldu. bu renkleri de deneyimledikten sonra sorması daha iyi olurdu.
Öğretmen gösterip yaptırma yöntemi ile ilk olarak deneyi kendi yaptı daha sonra her çocuğun bunu deneyimlemesine fırsat verdi.
Yapılan deney oyun hamurları karıştırılarak pekiştirilebilirdi.
YAŞ GRUBU: 5 Yaş
ETKİNLİK ADI: Ara Renkler
KELİMLER: Ara renkler, grafon kağıdı, mor, turuncu, yeşil
MALZEMELER: 6 adet su bardağı, su, mavi-kırmızı-sarı grafon kağıtları, karıştırmak için kaşık, makas
ÖĞRENME SÜRECİ
Öğretmen çocukları ortadaki masayı görebilecekleri şekilde oturttuktan sonra malzemeleri masaya aldı.
- 3 su bardağının yarısına kadar su doldurdu.
- Bardakların içine sırası ile sarı, mavi ve kırmızı renkli grafon kağıtlarını koydu.
- Bunları iyice karıştırarak suya rengini vermelerini sağladı.
- Çocuklara oluşan değişimi gözlemlemelerini söyledi.
Sizce mavi ve sarıyı karıştırınca hangi rengi elde ederiz? Gelen cevaplardan sonra öğretmen;
- Mavi ve sarı rengi karıştırarak oluşan rengi gözlemlemelerini istedi.
Daha koyu bir yeşil elde etmek için ne yapmalıyız? Koyu olan renkten daha fazla eklemeliyiz.
-Elde edilen yeşil renge biraz daha mavi renk eklenerek rengi koyulaştırıldı.
Sarı ve kırmızı renkleri karıştırırsak hangi renkleri elde ederiz? Cevaplardan sonra;
-Sarı ve kırmızı renkler başka bir bardakta karıştırılarak değişim gözlenir.
Turuncuyu koyu turuncu yapmak için hangi renkten eklememiz gerekiyor? Gelen cevaplardan sonra;
- Kırmızı renkten biraz daha eklenerek daha koyu bir turuncu elde edildi.
Son olarak öğretmen çocuklara şimdi mor yapalım mı diye sordu?
-Bunun için mavi ve kırmızı renk başka bir bardakta karıştırılarak oluşan yeni renk gözlemlendi.
Elde edilen 3 ara renkten sonra öğretmen sınıfı 4 gruba ayırarak karışımları birde kendilerinin yapmalarını sağladı. Her grup renkleri tek tek oluşturduktan sonra öğretmen, değerlendirme için çocuklardan çember olmalarını istedi ve etkinlik ile ilgili sorular sordu.
DEĞERLENDİRME
Mavi ve kırmızı rengi kullanarak hangi rengi elde ettik?
Kırmızı ve sarı rengi karıştırarak hangi rengi elde ettik?
Turuncuyu koyu turuncu yapmak için hangi renkten daha fazla ekledik?
Yeşili elde etmek için hangi renkleri kullandık?
Gri rengi elde etmek için hangi renkleri kullanmalıyız?
Kırmızıyı beyazla karıştırınca hangi renk oluşur?
MTF GENEL SÜREÇLERİ
Gözlem: renklerin karışımları esnasında ortaya çıkan yeni renklerin incelenmesi.
MATEMATİK SÜREÇLERİ
Sayma: elde edilen renkler 2 rengin karışımı ile oluştu.
Ölçme: daha koyu bir turuncu elde etmek için kırmızı renkten daha fazla ekleme
FEN VE TEKNOLOJİ SÜREÇLERİ
Açıklama: karışan renklerin başka renkleri oluşturabilecekleri
YAPILAN ETKİNLİĞE YORUMUM
Öğretmen deneyi bire bir vermektense bir problem durumu oluşturabilirdi. Örnek olarak evini boyamak isteyen bir ailenin elinde sadece mavi, kırmızı ve sarı boyaları var. Bu ailenin küçük kızı Ayşe odasının turuncu, büyük kızı Merve yeşil ve erkek çocukları Ahmet mor olmasını istiyor. bunun için ne yapılabilir? böyle bir giriş ile deneyi günlük hayata yansıtması daha kolay olacaktı.
deney sırasında çocuklara sonucu söylemek yerine çocukların kendilerinin deneyimleyip bu sonuca varmalarına fırsat vermeliydi.( mor rengi elde edelim mi)
deney sırasında yapmadığı renk karışımları değerlendirme sırasında kullanması çocukların cevabı bulmalarında zorluk çekmesine neden oldu. bu renkleri de deneyimledikten sonra sorması daha iyi olurdu.
Öğretmen gösterip yaptırma yöntemi ile ilk olarak deneyi kendi yaptı daha sonra her çocuğun bunu deneyimlemesine fırsat verdi.
Yapılan deney oyun hamurları karıştırılarak pekiştirilebilirdi.
Yorumlar
Yorum Gönder