TRAFİK IŞIKLARI ETKİNLİĞİ
Hazırlayan: TUĞÇE SAĞLAM
Etkinlik: Trafik Işıkları
Etkinlik türü: Fen STEAM Etkinliği
Yaş Grubu: 5-6 yaş
KAZANIMLAR
1- Çocuk trafik ışıklarının renklerini kavrar.
2- Trafik ışıklarının renklerinin ne anlama geldiği hakkında fikir edinir.
3- Sorulan sorulara cevap verir.
4- Problem duruma yönelik çözüm önerileri geliştirir.
5- İşbirliği içerisinde çalışma yapar.
6- Küçük kas gelişimini gerektiren hareketler yapar.
MALZEMELER
-Fon kartonu
-Küçük renkli led ışıkları
-Pil
-Pil yatağı
-Yapıştırıcı
-Kablo
KAZANDIRILACAK KAVRAMLAR
-Trafik ışığı
-Led ışık
-Deney
-Trafik kuralları
ÖĞRENME SÜRECİ
Öğretmen elinde bir kitapla sınıfa girer. Çocuklara u şeklinde oturmalarını söyler ardından karşılarına geçer ve kitabı okurken çocukların kendisini dikkatle dinlemelerini söyler. Ardından başlar kitabı okumaya "Günlerden birgün sincap ve arkadaşları tembel tavşan, yıldırım kaplumbağa, miskin ördek göl kenarında piknik yapmak için eşyalarını alır ve yola koyulurlar. Göl oldukları yolun tam karşısındadır ama karşıya geçmek için vızııır vızııır geçen arabaların arasından geçmeleri gerekmektedir. Tam karşıya geçerlerken hınzır horozun sürdüğü araba miskin ördeğe çarpar. Ayağı incinen miskin ördeğe arkadaşları çok üzülür. Ve bu yolda daha rahat karşıya geçebilmek için oturup düşünmeye başlarlar. Acaba yolu rahat geçebilmek için ne yapmalıyız diye?? Tam o sırada yıldırım kaplumbağanın aklına bir fikir gelir ve bulduum diye bağırır...". Öğretmen tam hikayenin bu kısmında hikayeyi keser ve çocuklara sorar "Sizce kaplumbağanın aklına gelen fikir neydi?" "Sizce karşıdan karşıya geçmek için ne yapmalıyız"der. Çocuklardan gelen cevapları dinler ve trafik ışığı yapmalıyız cevabı gelene kadar bekler eğer cevap gelmezse kendisi fikir olarak sunabilir. Daha sonra "Çocuklar trafik ışığı ne işe yarar." "Kırmızı ışık ne işe yarar?" " Sarı ışık ne işe yarar?" "Yeşil ışık ne işe yarar?" diye sorduktan sonra. "Çocuklar sizce trafik ışıklarının yeşil,sarı,kırmızı ışık vermesini ne sağlıyor?" "Sizce renklerin tek tek açılmasını sağlayan şey ne?" sorularını yöneltir. Ardından "Siz bir trafik ışığı yapmak ister misiniz?" "Bakalım trafik ışıklarının renk vermesini ne sağlıyormuş." der ve ardından malzemeleri masanın üzerine dizer. Uzun dikdörtgen şeklinde kesilmiş fon kartonu, renkli led ışıkları, pil, pil yatağı, kablo, yapıştırıcı...Ve deneye başlanır.
DENEY
1-Mukavva üzerine delgeç yardımıyla alt alta üç delik açılır ve öğretmen bunları ne için deldiğini sorar? Cevapların ardından trafik ışıklarının üç renginin düzeneği için deldiğini söyler.
2-Açılan delik yuvalarına led ışıkları tek tek koyar.
3-Led kablosunun uzun bacakları(+) sola, kısa bacakları (-) sağa gelecek şekilde arkaya doğru katlanır.
4-Kısa bacakların hepsi birbirine temas edeceği şeklinde birleştirilir.
5-Pil yuvası mukavvanın arkasına yapıştırılır.
6- Kablo yardımıyla pilden gelen akım led ışıkların bacaklarına dokundurularak ışıkların yanması gözlenir.
GÖZLENEN SÜREÇLER
Çocuk trafik ışığının nasıl ışık verdiğini gözler. Ve trafik ışığı yapılırken hangi aşamaların olduğunu öğrenir ve deneyimler.
HİPOTEZLER
Trafik ışıklarının yanması için başka bir enerji kaynağı var mıdır? sorusu yöneltilir ve çocuklar enerji kaynaklarını düşünmeye yöneltilir.
FEN VE TEKNOLOJİ SÜREÇLERİ
Çocuklar trafik ışığını nasıl bir düzenekle oluştuğunu öğrenir. Işıkların nasıl parladığını, renk verdiğini öğrenir. Bir düzeneğin nasıl oluştuğunu öğrenir.
MATEMATİKSEL SÜREÇLERİ
Çocuklar kabloların uzun ve kısa taraflarını bakar oran orantı hesabının ışığın yanması için gerekli olduğunu görür.
Üç trafik ışığı olduğu için üç delik açar mukavvaya.
DEĞERLENDİRME SORULARI
-Ledlerimize ışık veren neydi?
-En çok hangi süreç dikkatinizi çekti?
-Trafik ışıkları hayatımızı nasıl kolaylaştırıyor?
-Düzenek kurmak keyifli miydi?
Etkinlik: Trafik Işıkları
Etkinlik türü: Fen STEAM Etkinliği
Yaş Grubu: 5-6 yaş
KAZANIMLAR
1- Çocuk trafik ışıklarının renklerini kavrar.
2- Trafik ışıklarının renklerinin ne anlama geldiği hakkında fikir edinir.
3- Sorulan sorulara cevap verir.
4- Problem duruma yönelik çözüm önerileri geliştirir.
5- İşbirliği içerisinde çalışma yapar.
6- Küçük kas gelişimini gerektiren hareketler yapar.
MALZEMELER
-Fon kartonu
-Küçük renkli led ışıkları
-Pil
-Pil yatağı
-Yapıştırıcı
-Kablo
KAZANDIRILACAK KAVRAMLAR
-Trafik ışığı
-Led ışık
-Deney
-Trafik kuralları
ÖĞRENME SÜRECİ
Öğretmen elinde bir kitapla sınıfa girer. Çocuklara u şeklinde oturmalarını söyler ardından karşılarına geçer ve kitabı okurken çocukların kendisini dikkatle dinlemelerini söyler. Ardından başlar kitabı okumaya "Günlerden birgün sincap ve arkadaşları tembel tavşan, yıldırım kaplumbağa, miskin ördek göl kenarında piknik yapmak için eşyalarını alır ve yola koyulurlar. Göl oldukları yolun tam karşısındadır ama karşıya geçmek için vızııır vızııır geçen arabaların arasından geçmeleri gerekmektedir. Tam karşıya geçerlerken hınzır horozun sürdüğü araba miskin ördeğe çarpar. Ayağı incinen miskin ördeğe arkadaşları çok üzülür. Ve bu yolda daha rahat karşıya geçebilmek için oturup düşünmeye başlarlar. Acaba yolu rahat geçebilmek için ne yapmalıyız diye?? Tam o sırada yıldırım kaplumbağanın aklına bir fikir gelir ve bulduum diye bağırır...". Öğretmen tam hikayenin bu kısmında hikayeyi keser ve çocuklara sorar "Sizce kaplumbağanın aklına gelen fikir neydi?" "Sizce karşıdan karşıya geçmek için ne yapmalıyız"der. Çocuklardan gelen cevapları dinler ve trafik ışığı yapmalıyız cevabı gelene kadar bekler eğer cevap gelmezse kendisi fikir olarak sunabilir. Daha sonra "Çocuklar trafik ışığı ne işe yarar." "Kırmızı ışık ne işe yarar?" " Sarı ışık ne işe yarar?" "Yeşil ışık ne işe yarar?" diye sorduktan sonra. "Çocuklar sizce trafik ışıklarının yeşil,sarı,kırmızı ışık vermesini ne sağlıyor?" "Sizce renklerin tek tek açılmasını sağlayan şey ne?" sorularını yöneltir. Ardından "Siz bir trafik ışığı yapmak ister misiniz?" "Bakalım trafik ışıklarının renk vermesini ne sağlıyormuş." der ve ardından malzemeleri masanın üzerine dizer. Uzun dikdörtgen şeklinde kesilmiş fon kartonu, renkli led ışıkları, pil, pil yatağı, kablo, yapıştırıcı...Ve deneye başlanır.
DENEY
1-Mukavva üzerine delgeç yardımıyla alt alta üç delik açılır ve öğretmen bunları ne için deldiğini sorar? Cevapların ardından trafik ışıklarının üç renginin düzeneği için deldiğini söyler.
2-Açılan delik yuvalarına led ışıkları tek tek koyar.
3-Led kablosunun uzun bacakları(+) sola, kısa bacakları (-) sağa gelecek şekilde arkaya doğru katlanır.
4-Kısa bacakların hepsi birbirine temas edeceği şeklinde birleştirilir.
5-Pil yuvası mukavvanın arkasına yapıştırılır.
6- Kablo yardımıyla pilden gelen akım led ışıkların bacaklarına dokundurularak ışıkların yanması gözlenir.
GÖZLENEN SÜREÇLER
Çocuk trafik ışığının nasıl ışık verdiğini gözler. Ve trafik ışığı yapılırken hangi aşamaların olduğunu öğrenir ve deneyimler.
HİPOTEZLER
Trafik ışıklarının yanması için başka bir enerji kaynağı var mıdır? sorusu yöneltilir ve çocuklar enerji kaynaklarını düşünmeye yöneltilir.
FEN VE TEKNOLOJİ SÜREÇLERİ
Çocuklar trafik ışığını nasıl bir düzenekle oluştuğunu öğrenir. Işıkların nasıl parladığını, renk verdiğini öğrenir. Bir düzeneğin nasıl oluştuğunu öğrenir.
MATEMATİKSEL SÜREÇLERİ
Çocuklar kabloların uzun ve kısa taraflarını bakar oran orantı hesabının ışığın yanması için gerekli olduğunu görür.
Üç trafik ışığı olduğu için üç delik açar mukavvaya.
DEĞERLENDİRME SORULARI
-Ledlerimize ışık veren neydi?
-En çok hangi süreç dikkatinizi çekti?
-Trafik ışıkları hayatımızı nasıl kolaylaştırıyor?
-Düzenek kurmak keyifli miydi?
Yorumlar
Yorum Gönder