STEAM yaklaşımının uygulama aşamaları
STEAM yaklaşımı uygulama aşamaları;
GİZEM ARPACI
3 KÜÇÜK DOMUZCUK
1) Çocuklara 3 küçük domuzcuk hikayesi okunur.
2) Hikaye ile ilgili sorular sorulur.
Evler neden yıkıldı.
Sondaki ev neden yıkılmadı.
3) Neden sağlam evler yapmamız gerektiği üzerine konuşulur. Günlük hayat ile bağlantı kurmak için.
4) Çocuklar siz olsaydınız fırtınalarda yıkılmayacak bir evi nasıl yapardınız.
5) Çocuklardan kendi evlerini inşa etmeleri istenir.
6) Saç kurutma makinesi ile çocuklara rüzgarın gücü gösterilir.
7) Çocuklardan malzemelerini seçmeleri istenir.
8) Çocuklara etkinlik için süre verilir. Süreç içinde kaç dakikaları kaldığı hatırlatılır.
9) Süre bittikten sonra yapılan evler test alanına getirilir.
10) Kurutma makinesi ile evlerin dayanıklılığı test edilir. Bütün evlere aynı uzaklıkta tutulmaya özen gösterilir.
11) Evi dayanıksız olan çocuklara daha iyi bir ev geliştirmeleri için zaman verilir.
12) Etkinlik sonunda evlerini nasıl inşa ettikleri, dayanıksız evlerin neden yıkıldığı üzerine konuşulur.
KAZANIMLAR
Problemin farkına varır.
Problem ile ilgili olası çözüm yollarını düşünür.
Çözüm yollarından birini uygular.
Çözüm yollarını test eder.
Yaratıcı düşünme becerisini geliştirir.
Zaman kontrolünün gelişmesini sağlar.
Problem çözme becerisi gelişir.
Yansıtıcı düşünme becerisi gelişir.
Psikomotor becerilerin gelişimini sağlar.
Bu etkinliği daha nasıl farklılaştırarak steam yaklaşımına uydurabiliriz?
Bu etkinliği daha nasıl farklılaştırarak steam yaklaşımına uydurabiliriz?
GİZEM ARPACI
Yorumlar
Yorum Gönder