STEAM yaklaşımının uygulama aşamaları

STEAM yaklaşımı uygulama aşamaları;

3 KÜÇÜK DOMUZCUK

1)        Çocuklara 3 küçük domuzcuk hikayesi okunur.

2)        Hikaye ile ilgili sorular sorulur.
Evler neden yıkıldı.
Sondaki ev neden yıkılmadı.

3)        Neden sağlam evler yapmamız gerektiği üzerine konuşulur. Günlük hayat ile bağlantı kurmak için.

4)        Çocuklar siz olsaydınız fırtınalarda yıkılmayacak bir evi nasıl yapardınız.

5)        Çocuklardan kendi evlerini inşa etmeleri istenir.

6)        Saç kurutma makinesi ile çocuklara rüzgarın gücü gösterilir.

7)        Çocuklardan malzemelerini seçmeleri istenir.

8)        Çocuklara etkinlik için süre verilir. Süreç içinde kaç dakikaları kaldığı hatırlatılır.

9)        Süre bittikten sonra yapılan evler test alanına getirilir.

10)                      Kurutma makinesi ile evlerin dayanıklılığı test edilir. Bütün evlere aynı uzaklıkta tutulmaya özen gösterilir.

11)                      Evi dayanıksız olan çocuklara daha iyi bir ev geliştirmeleri için zaman verilir.

12)                      Etkinlik sonunda evlerini nasıl inşa ettikleri, dayanıksız evlerin neden yıkıldığı üzerine konuşulur.



KAZANIMLAR

Problemin farkına varır.

Problem ile ilgili olası çözüm yollarını düşünür.

Çözüm yollarından birini uygular.

Çözüm yollarını test eder.

Yaratıcı düşünme becerisini geliştirir.

Zaman kontrolünün gelişmesini sağlar.

Problem çözme becerisi gelişir.

Yansıtıcı düşünme becerisi gelişir.

Psikomotor becerilerin gelişimini sağlar.

Bu etkinliği daha nasıl farklılaştırarak steam yaklaşımına uydurabiliriz?


GİZEM ARPACI

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Karabiber-Deterjan Deneyi Etkinlik Planı 'FİNAL ÖDEVİ'

SÜT İÇİNDE DANS EDEN RENKLER DENEYİ

Elektriklenme Deneyi (final ödevi)